یکی از بخش های اصلی وب سایت های سطح بالا بدون شک داشتن تجربه کاربری عالی و بی نظیر در طراحی سایت است.
یکی از بخش های اصلی وب سایت های سطح بالا بدون شک داشتن تجربه کاربری عالی و بی نظیر در طراحی سایت است.
این موضوع در ارتباط با این است که آیا شمار افرادی که از سایت شما خارج می شوند زیاد است و آیا میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان تان بسیار قابل توجه است.
شما این روزها شرکت های بسیاری را می توانید بیابید که روی تجربه کاربری طراحی سایت شان سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند هم چنان در میان رقیبان خود بدرخشند. شما باید زمانی که کاربران از وب سایت و یا اپلیکیشن شما استفاده می کنند، آن ها را راهنمایی و کمک کنید.
مهیا کردن دستیابی ها
سریع ترین و آسان ترین روش تا کنون برای دستیابی به واکنش ها و بازخورد هایی از جانب کاربران، مربوط به تیم پشتیبانی مشتریان وب سایت تان می باشد.
این تیم بیشتر زمان خود را صرف صحبت کردن با مشتریان می گذرانند و افرادی می باشند که بیشتر با آن چه که مشتریان تمایل دارند تا به صورت کامل مشاهده نمایند و فکر می کنند باید چه موارد بهبود یابد، آشنایی دارند.
اگر می خواهید بدانید که رابط کاربری تان سردرگم کننده می باشد یا خیر، شما باید از کاربران بپرسید که درباره اپلیکیشن و یا سایت چگونه فکر می کنند.
به این روش شما بازخورد ها و واکنش هایی را به سرعت به دست می آورید و می توانید پیش رفته و آن ها را به لیست الویت های خود بی افزایید. صرفه نظر از این که مشکل اصلی چه می باشد، باید با مشتریان خود صحبت کنید که این امر می تواند ایده ای از این که آن ها انتظار دارند تا شما چه مسائل و مشکلاتی را حل کنید، برای تان مهیا سازد.
راهنمایی های داخلی وب سایت.
اگر می خواهید تا راهنمای های داخلی سایت و یا اپلیکیشن تان موفق شود، مطمئنا می خواهید تا کاربران تان به موفقیت هایی دست یابند. تنها راه برای دستیابی به موفقیت شناخت این است که کاربران چه تعریفی از موفقیت دارند و انتظار و یا امید دارند تا از محصولات و یا سایت تان چه مواردی را کسب کنند.
هر کاربر جدیدی که از سایت شما استفاده می کند، تعریفی از موفقیت دارد. چیزی که شما باید انجام دهید، اطمینان یافتن از این می باشد که آن ها فکر می کنند که در مسیر درستی برای دستیابی به موفقیت مد نظر شان قرار دارند. در این مقاله توصیه ها و ترفند هایی وجود دارد که در این زمینه شما را یاری می کند.
نقش هایی که طراحی سایت و یا محصول تان به طور رایج ایفاء می کند را دریابید و درک کنید.
برای مثال، با به کار گیری یک ابزار مدیریت پروژه، سیستم عامل شما ممکن است به عنوان روشی برای ارتقای بازدهی مورد استفاده قرار گیرد و برای کاربرانی که از مکان های دور از شرکت فعالیت می کنند مفید بوده و بتوانند به وسیله آن خود را بهبود دهند.
این موارد مشکلاتی است که می توانند با یک مدیریت پروژه حل گردند، اما این امر باعث می شود تا محصول یا سایت شما در مسیر های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
درک کنید که چگونه این نقش ها می توانند موفقیت هایی را بی آفرینند.
مردم می خواهند ارتقاء یافته و بهبود هایی را به دست آورند و یا می خواهند تا خود را اثبات کنند و یا می خواهند تا عوامل مشکل سازی را گرد هم آورند، از این رو مردم از سایت و یا محصول شما را بدون هدف استفاده نمی کنند.
یک قدم ساده این می باشد که از کاربران خود بپرسید که می خواهند در محصول یا سایت شما به چه مواردی دست یابند. به این ترتیب متوجه خواهید شد که شما به یک فرصتی دست می یابید که می توانید تغییرات زیادی را در مدت زمان کوتاهی به عمل آورید و به طور کلی در مدت زمان کوتاهی قادر می باشید تا طراحی سایت و یا محصول و یا به طور کلی خود را ارتقاء داده و بهبود پیدا کنید.
به کاربران خود یاد دهید که چگونه می توانند بهترین منفعت و سود را از آن چه که شما ارائه می دارید، کسب کنند.
شما باید مسیر های روشن و مشخصی در طراحی سایت و یا محصول خود داشته باشید که کاربران تان را در طول ویژگی ها و امکانات موجود راهنمایی می کند و این ویژگی ها می توانند آن ها را کمک و یاری دهد تا به آن چه که فکر می کنند موفقیت می باشد، دست یابند.
زمانی که یک بار متوجه شدید که هدف نهایی آن ها چه می باشد، می توانید طراحی سایت خود را به گونه ای بسیازید که آن ها را راهنمایی نماید. این امر به راحتی سوال پرسیدن از کاربران تان می باشد که می خواهند به چه چیزهایی دسترسی پیدا کنند و از نر رآن ها موفقیت به چه معنا می باشد.
با کاربران صحبت کنید و به آن ها در وب سایت و یا محصول خود کمک نمایید.
مدت زمانی که برای ثبت نام در وب سایت و یا اپلیکیشن تان صرف می شود ضرورتا مشخص نمی کند که چه مواردی را کاربر انجام داده است و چه تعدادی از آن عوامل مفید و کاربردی بوده اند.
فعالیت ها و کاربرد ها بسیار اهمیت دارند و شما باید بدانید که کاربر در کجا قرار دارد و کجا می خواهد برود و باید به آن ها مسیر های متناسبی را ارائه دهید.
شمار افرادی که از خرید کردن پشیمان می شوند را در وب سایت تان بهبود دهید.
وب سایت های بسیاری تا زمانی که افرادی به مشتریان آن ها تبدیل نشده است، صبر خواهند کرد و سپس آن ها از خود می پرسند که چگونه می توانند مشتریان را دوباره به وب سایت باز گردانند.
در عوض، اطمینان حاصل کنید که شما می دانید شکست در طراحی سایت تان به چه ترتیب روی می دهد، و سپس با مشتریان تان قبل از این که بخواهند تصمیماتی را در ذهن خود درباره شما و تجارت و یا سایت تان بگیرند، شروع به صحبت کردن کنید.
چگونه می توانید سرویس خدمات رسانی به مشتریان وب سایت تان را بهبود دهید.
چت های زنده و دستیارهای مجازی مدت ها است که وجود دارند، اما با وجود پیشرفت های اخیر تکنولوژی، این موارد با هم اغام شده و تبدیل به یک مورد بسیار جذاب شده است.
شما با استفاده از این سیستم های خودکار (اتوماسیون) می توانید در هزینه ها بسیار صرفه جویی کنید، اما باید اطمینان حاصل کنید که شخصی سازی به علت وجود این اتوماسیون از بین نمی رود.
بدانید که مردم چه تجربه هایی از طراحی سایت و یا محصول شما به دست می آورند.
زمانی که هیچ بازخوردی را دریافت نمی کنید و یا افرادی به شما نمی گویند که همه چیز در نمونه سازی تان بسیار عالی است، به این معنا می باشد که آن ها مدت زمان کافی را برای درک پروسه طراحی سایت تان نگذراندند و یا این که شما سوالات متناسب و صحیحی را نپرسیدید.
یک مورد خوبی که باید به یاد داشه باشید این است که هیچ چیز در این دنیا کامل نمی باشد. همیشه جایی برای پیشرفت و بهبود یافتن وجود دارد و شما باید از این موضوع استفاده کنید.
یک کاربر ممکن نیست به شما درباره مشکل خود بگوید زیرا آن ها فکر می کنند بسیار مشکل جزئی است، اما اگر شما مکالمه و صحبت هایی را با آن ها شروع کنید، می توانید به بینش هایی دست یابید که مردم چگونه از وب سایت و یا محصول شما استفاده می کنند و چه تجربه هایی را از آن به دست می آورند.
به طور مداوم جستجویابی سایت خود را بهبود دهید.
شما می توانید این مشکل را با پرسیدن از هر دوست غیر طراح خود که چه چیزی آن ها را در سایت بیشتر آزار می دهید، مشاهده نمایید، بیشترین جوابی که دریافت خواهید کرد این است که آن ها نمی توانند مواردی را در وب سایت بیابند. تست و بررسی کردن جستجویابی در وب سایت تان، یکی از ساده ترین مواردی است که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید.
می توانید در وب سایت خود 10 تا 20 کادر را نشان دهید که هر کدام دارای توضیحاتی از هدف سیستم پشتیبانی شما می باشند.
در پشت هر کارت، می توانید تیترهایی از ساختار جستجویابی فعلی تان بنویسید.
به کاربران خود این کارت ها را ارائه دهید و از آن ها بخواهید که تیتری که می خواهند عملکرد آن را انجام دهند را بر گزینند. این مورد به عنوان یک تست درختی شناخته می شود و یکی از راه هایی است که می توانید دریابید که کاربران تان چگونه فکر می کنند.
شما یک منبع طلایی تجربه کاربری در پیش روی خود دارید.
هر زمان که شما مشتری داشتید که به شما درباره یک مشکل می گوید، در واقع آن مشکلی اصلی نیست، اما فرصتی به شمار می آید که شما می توانید تصاحب کنید.
اطلاعات تازه همیشه مفید نمی باشند و شما نباید همیشه با راه حل های جدیدی در هر مکالمه حاضر شوید. اما آن دسته شرایط و موقعیت های اندکی که باید این چنین عمل کنید و زمانی که واقعا نیاز به استفاده از اطلاعات دارید، ارزش بسیاری دارند.
چیزی که باید در این جا به خاطر داشته باشید این است که هر کسی یک برنده محسوب می شود. کاربر پشتیبانی و کمک هایی را دریافت می کند، آن ها به این احساس می رسند که حرف های شان شنیده می شود و هم چنین فرصتی به وجود می آید که روی محصول و یا طراحی سایت شما تاثیر بگذارند.
در سمت دیگر، شما یک راه حل واقعی را درباره این که چگونه از محصول و یا سایت شما استفاده می شود و چه کاربرد هایی دارد و مسیر مشخصی که می تواند در آن بهبود یابید را به دست می آورید. در بدترین شرایط ممکن نیز شما خطاهایی را در طراحی خود می یابید و یا این که مشکلات کوتاه مدتی را حل می نمایید.
در بهترین شرایط نیز شما در زمینه رابط کاربری و تجربه کاربری پیشرفت ها و بهبود هایی بسیاری را باعث می شوید. طراحان وب شما ممکن است از اجرا شدن این مورد بسیار خوشحال و خرسند باشند، زیرا به این معنا می باشد که کاربران تان واقعا به طراحی سایت و یا محصول شما جذب شده اند.
موارد منفی
تجربه کاربری می تواند پروسه بسیار سختی باشد. در این جا بخش های مهم بسیار و سهامدارن متعددی که باید با آن ها کنار بیایید، وجود دارند. شما آرزو و رویای خود را دارید تا مواردی را بسازید که با ایده آل ها و استاندارد های زندگی تان مطابقت یابد.
بهترن پروسه چیزی نیست که شما می توانید در طول یک شب به آن برسید، بلکه، پروسه ای خوب و کاربردی است که مدت زمانی را از شما طلب کند و به طول بی انجامد. در هر صورت بسیار اهمیت دارد تا تجربه کاربری تان را ارزیابی کنید و به طور مداوم کار کنید تا آن را بهبود دهید. شما باید به عقب برگشته و به مواردی که در گذشته منتشر نمودید نگاهی بی اندازید و از خود سوالاتی را بپرسید.
آیا نیاز دارید تا تعاملاتی را ارتقاء دهید؟ دریابید که چه موارد کارساز است و چه مواردی عملی نمی شود و شروع به حل کردن آن ها کنید. آیا هر کسی بینشی که دارید را درک می کند؟ می توانید روی وایت برد یک پیش طراحی را بکشید و اطمینان حاصل کنید که عوامل مورد نظر تان برای آن ها قابل درک و قابل شناخت می باشد یا خیر. یا می توانید یک جلسه مشارکتی و همکاری را با هم تیمی های خود داشته باشید.
آیا هر کسی می داند که طراحی سایت و یا محصول شما باید چگونه کار کند؟ سعی کنید آن ها را مجاب نمایید تا داستان های خود را تعریف کنند، از این رو شما متوجه می شوید که در کجا اشتباه داشته اید. آیا نیاز دارید تا تست های کاربری بیشتری را اجرا کنید؟ 5 نفر از دفتر و شرکت خود انتخاب کنید و آن ها را به صرف قهوه دعوت کنید و تست های کاربردی بودن وب سایت و یا محصول خود را اجرا نمایید.
جمع بندی
خلاقیت بسیار موارد بهتری از ساختن موارد عالی در بر دارد و می تواند قدم بزرگی در پروژه های طراحی محسوب شود. شما باید به مشتریان خود روش های جدیدی از تعامل برقرار کردن با سرویس، تجارت و یا محصولات تان را ارائه کنید.
یک طراحی وب سایت باید با نیاز های کاربران و روشی که رقیبان آن ها کار می کنند، مطابقت داشته باشد.
در هر صورت، طراحی باید آن چه کاربران انتظار دارند را تحقق ببخشد. شما باید این حقیقت که 'اگر می خواهید رشد کنید، نوآوری و خلاقیت بسیار اهمیت دارد' را درک کنید و قبول نمایید و شما باید بدانید که چگونه باید به آن برسید و به نحو موثری آن را در پروژه های طراحی خود پیاده کنید.
اگر یک عملکرد بر اساس پروسه ای باشد که ممکن است به موفقیت سوق یابد، باید آن را جزو اولین الویت های خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که شما در مسیر نوآوری و خلاقیت حضور دارید که می تواند شما و طراحی تان را در سطح رقابتی قرار دهد.
و در نهایت چیزی که باید بگوییم که بسیار هم ارزشمند می باشد این است که کار کردن در یک محیط خلاقانه و نوآوری می تواند باعث رشد سیستم ها و پروسه کاری تان در آینده شود.